14
خرداد

کفپوش پی وی سی چیست؟

همانطور که از اسمش مشخص است برای پوشش کف از آن استفاده میشود که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کفپوش پی وی سی از جنس پلاستیک می باشد و علاوه بر زیبایی ظاهری بسیار مقاوم است. این کفپوش ها در دو نوع رولی و تایلی در بازار موجود می باشند که با توجه به نیاز و دکوراسیون مورد نظر انتخاب میشوند. تنوع رنگ و طرح آن بسیار بالا می باشد و برای هر محیطی انواع متنوعی دارد که در ادامه بیشتر به آن میپردازیم. شرکت امیران تولید کننده ی بهترین و با کیفیت ترین کفپوش ها می باشد. از قسمت انواع کفپوش میتوانید تنوع محصولات را مشاهده کنید و به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید.

خرید کفپوش pvc

از این کفپوش با توجه به اینکه مقاومت بالایی دارد در محیط های مسکونی، تجاری، بیمارستان ها، ورزشگاه ها و… استفاده میشود. اولین مزیت کفپوش pvc  که بسیار مورد توجه می باشد، سهولت شستشوی آن است. این محصول ضد آب می باشد و برای نظافت آن میتوانید از آب و شوینده های معمولی استفاده کنید. در واقع ماهیت این محصول به گونه ای است که کثیفی را در خود نگه نمیدارد و آنتی باکتریال می باشد.

مزیت دیگر آن طول عمر بالای pvc  می باشد و اگر به خوبی از آن نگهداری کنید، بالای ۱۰ سال ماندگار میماند. همچنین عایق صدا و حرارت می باشد و این ویژگی برای مشتریان بسیار با اهمیت است. در محیط های اداری و تجاری مردم به دنبال آرامش می باشند که کار خود را به نحو احسنت انجام دهند. از این رو این کفپوش مانع تولید صدا و نویز های مزاحم میشود و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی میکند. به راحتی نصب میشود و سرعت نصب آن در مقایسه با سرامیک، مزاییک و… بسیار بالاتر است.

لایه های کفپوش پی وی سی

برای افزایش استحکام کفپوش از یک لایه ی محافظ عاج دار یا بدون عاج استفاده میکنند. لایه ی عاج دار دارای برجستگی های ریزی می باشد که مانع لیز خوردن می شود. کفپوش پی وی سی بدون عاج دارای برجستگی نمی باشد و شباهت زیبادی به پارکت های چوبی دارد. بر روی این محصول از یک لایه ی متراکم و انعطاف ناپذیز استفاده میشود. لایه ی دیگر آن دکوراتیو کفپوش می باشد که ضخامت ۱۲ میکرون دارد و در تصویر زیر نمای کاملی از لایه های کفپوش را میبینید. هر لایه ویژگی مربوط به خودش را دارد و مجموع این لایه ها در کیفیت کفپوش تاثیر میگذارد.

لایه های کفپوش pvc

 

کفپوش ورزشی

یک باشگاه ورزشی از قسمت های مختلفی تشکیل میشود که هر قسمت کفپوش مخصوص خودش را دارد. دستگاه های سنگین به مرور ممکن است روی کفپوش جا بیاندازد. در این قسمت از کفپوش وینیل استفاده میشود که قابلیت تحمل فشار زیاد را دارد و در برابر تردد نیز مقاوم است. قطعاً بعد از یک ورزش سنگین، دوش آب گرم میتواند بسیار دلچسب باشد. این قسمت از کفپوش تایل مشبک برای حفظ سلامتی ورزشکاران استفاده میشود. اگر در باشگاه فضای باز دارید از کفپوش مخصوص فضای باز استفاده کنید که از قسمت کفپوش ورزشی قابل مشاهده می باشد.

کفپوش ورزشی

 

کفپوش بیمارستانی

پی وی سی در بیمارستان کاربردهای گسترده ای دارد و بیشتر از نوع رولی آن استفاده میشود. از کفپوش pvc در راهرو، سالن انتظار، بخش مراقبت های ویژه و… استفاده میکنند زیرا به افزایش بهداشت محیط درمانی میکند. دارای سطح صاف و شفاف می باشد که پیاده روی برای بیماران لذت بخش میشود و حس خوبی آن ها منتقل میکند. از دیگر ویژگی های مهم این محصول خاصیت ضد الکتریسته بودن آن است. در محیط های بیمارستانی از دستگاه های برقی با ولتاژ بالا برای در مان بیماران استفاده میشود. اگر از کفپوش پی وی سی استفاده نشود ممکن است خسارت قابل توجهی ایجاد کند و این بار الکتریکی به عوامل انسانی و یا وسایل حساس صدمه وارد کند. نکته ی دیگر در فضای بیمارستان به علت مشغله ی کاری زیاد و سرعت بالای پرسنل احتمال لیز خوردگی وجود دارد. این کفپوش مانع از لیز خوردن میشود و به علت جنس پلیمری که دارد اصطحکاک مناسبی با سطح کف ایجاد میکند.

کفپوش بیمارستانی

 

تفاوت کفپوش پی وی سی و پارکت لمینت

خیلی از افراد هنگام خرید کفپوش و پارکت دچار تردید میشوند و در اینجا سعی داریم شما را بیشتر راهنمایی کنیم که انتخاب مناسبی داشته باشید. از لحاظ ظاهری هردو باعث زیبایی دکوراسیون داخلی میشوند و محیط شما دگرگون میکنند. ضخامت پارکت لمینت ۸-۱۲ میلیمتر است و ضخامت پی وی سی ۱/۵-۳ میلیمتر می باشد. از آن جایی که ضخامنت پارکت لمینت بیشتر است در نتیجه مقاومت بیشتری نیز دارد. پی وی سی ضد آب می باشد و برای مکان های مرطوب و قسمت هایی که آبریزی بیشتری دارد مناسب تر می باشد. کفپوش را با چسب میچسبانند و قابلیت جابه جایی ندارد و اما پارکت لمینت را میتوانید با خود به مکان دیگری ببرید. مورد آخر هم که باید به آن اشاره کنیم پی وی سی نسبت به پارکت لمینت قیمت پایین تری دارد.