نصب پارکت لمینت
21
تیر

نصب پارکت لمینت

یکی از پرطرفدارترین کفپوش ها در محیط های مسکونی و تجاری، پارکت لمینت می باشد. این کفپوش به راحتی نصب میشود و برای بازسازی محیط داخلی بسیار مناسب است. نصب پارکت لمینت نکات مهمی دارد که باید به آن توجه کنید و شاهد نتیجه ی مطلوب اجرای آن باشید. این کفپوش جایگزین مناسبی به جای موکت، سنگ و سرامیک می باشد زیرا در صورت خرابی به راحتی تعویض میشود و بهم ریختگی ندارد. در این مقاله به نکات مهم نصب پارکت لمینت و علت انتخاب پارکت لمینت بیشتر میپردازیم.

نصب پارکت چقدر زمان میبرد

خیلی از افراد فکر میکنند که نصب پارکت لمینت زمان زیادی احتیاج دارد، در صورتی که اصلاً اینطور نیست. نصب پارکت به عوامل مختلفی مانند متراژ محیط، مهارت نصاب، زیرسازی و… بستگی دارد. اگر زیرسازی انجام شده باشد و سطح محیط تراز باشد در کوتاه مدت کفپوش ها نصب میشوند. پارکت لمینت به علت مقاومت بالایی که دارد در اکثر محیط های مرطوب و پر تردد استفاده میشود. اگر مراحل نصب به درستی و به صورت اصولی انجام نشود در کوتاه مدت پارکت لمینت از بین میرود و دچار آسیب میشود. از این جهت نصب پارکت در کنار اینکه راحت و آسان است باید به صورت اصولی و توسط نصاب حرفه ای انجام شود.

پارکت امیران یکی از بهترین برندها در سراسر کشور است که میتوانید از قسمت سفارش پارکت تنوع طرح و رنگ آن را ببینید. بعد از ثبت سفارش کارشناسان ما با شما تماس میگیرند و جهت نصب پارکت، بهترین نصاب ها را برای شما میفرستند.

اقدامات قبل از نصب پارکت لمینت

ابتدا مساحت محیط مورد نظر را حساب کنید که از میزان پارکت مورد نیاز آگاه شوید. برای سفارش تعداد تایل پارکت لمینت فقط کافی است که مساحت کل محیط را به مساحت تایل تقسیم کنید. مورد دوم قبل از نصب، پارکت لمینت را تا ۴۸ ساعت در محیط قرار دهید که دمای آن با دمای محیط هماهنگ شود که انبساط و انقباض پارکت به زیبایی کار لطمه ای وارد نکند. مصالحی که جهت نصب نیاز است عبارت است از رنده برقی، گیره نصب، اره دستی، رطوبت سنج، کف ساب پارکت و… می باشد.

روش نصب پارکت

هنگام نصب پارکت لمینت به این نکات توجه کنید که کف محیط کاملاً تمیز و عاری از گرد و خاک باشد. اگر کف تراز نیست حتما با ساب زدن و یا ملات ترمیمی سطح بستر کاملاً تراز شود. اگر محیط شما سیستم گرمایش از کف دارد و میخواهید اقدام به نصب پارکت کنید، حداقل برای ۳ هفته قبل از نصب بهتر است که سیستم گرمایش خاموش باشد. از دیگر نکات میتوانیم به استفاده از فوم در کف اشاره کنیم. فوم های پلی یوتان و پلی اتیلن بسیار مناسب می باشند که عایق صدا و رطوبت هستند. ضخامت مناسب برای فوم ۳ میلیمتر است و فوم را تا ارتفاع ۲ سانتی متر از دیوار بالا می آورند. فوم ها را به صورت لب به لب قرار میدهند به گونه ای که تمام کف را در بر بگیرد.

بعد از قرارگیری فوم ها، نوبت به اجرای پارکت لمینت میرسد. برای اجرای پارکت یک سانتی متری از دیوار فاصله بگیرید که این کار را با چوب های یک سانتی متری مانند تصویر انجام میدهند. این فاصله بین دیوار و پارکت لمینت به علت انبساط پارکت در فصول گرم است. با ایجاد این فاصله در صورت انبساط پارکت، آسیبی به آن وارد نمیشود. پس از کامل شدن نصب قطعات چوبی را جمع آوری کنید و این فاصله را با ماستیک و یا فیتیله ی مخصوص پر کنید که به مرور پارکت ها جابه جا نشوند و باعث ایجاد درز نشود.

نصب پارکت

نصب قرنیز و یراق

پس از مرحله ی نصب پارکت بهتر است قرنیز و یراق ها اجرا شوند که نوع آن با توجه به سبک و طراحی دکوراسیون داخلی متفاوت است. جهت هماهنگی بیشتر با کفپوش چوبی از قرنیز چوبی یا pvc  استفاده میشود. یراق ها بین دو فضای مختلف مانند پذیرایی و اتاق خواب جهت کنترل حرکت ناشی از انقباض و انبساط متریال مختلف مورد استفاده قرار میگیرند.

قرنیز و یراق

 

بهترین کفپوش

پارکت لمینت از بهترین کفپوش ها می باشد زیرا تنوع طرح و رنگ بالایی دارد و به راحتی با هر دکوراسیونی ست میشود. مدل های مختلف و گسترده ی آن از سبک سنتی تا مدرن را در برمیگیرد و محیطی خاص و زیبا خلق میشود. از ویژگی های برتر آن این است که دوست دار محیط زیست می باشد. مواد داخل پارکت لمینت بسیار با کیفیت است که هیچ آسیبی به محیط زیست نمیرساند و دوباره بازیافت میشود. شستشو و نگهداری از آن بسیار آسان است زیرا کثیفی را به خود جذب نمیکند. برای نظافت آن کافی است یک دستمال نم دار را روی آن بکشید مثل روز اول میشود. دوام و استحکام بالایی دارد در برابر ضربه و خط و خش بسیار مقاوم است. از این جهت برای کسانی که حیوان خانگی دارند و یا کودکان خردسال دارند بسیار توصیه میشود.