پارکت کف
04
شهریور

مقایسه پارکت لمینت و سرامیک

پارکت لمینت و سرامیک از پرطرفدار ترین کفپوش ها به شمار می آیند. ویژگی هایی مثل تنوع و طول عمر آنها باعث شده این دو متریال از محبوبیت زیادی برخوردار باشند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که بین دو راهی پارکت و سرامیک سردرگم شدید، حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.

اول از همه ساختار این دو کفپوش را باهم مقایسه میکنیم که دیدگاه بهتری داشته باشید. سرامیک ها از مواد معدنی و پارکت ها از مشتقات چوب تهیه میشوند و هر دو متریال ساختاری سخت و محکم دارند. پارکت لمینت و سرامیک هر دو طول عمر و دوام بالایی دارند، با این حال امکان شکستگی و خط وخش در هر دو وجود دارد. این مورد به درجه مقاومت و برند تولید کننده بستگی دارد. در صورت آسیب به این کفپوش ها، تعویض یکی از تایل های پارکت بسیار راحت تر از سرامیک است. تفاوت بعدی این دو متریال نحوه نصب آنها است. نصب سرامیک در مقایسه با پارکت به زمان بیشتری نیاز دارد و به دو روش ملاتی و چسبی انجام میشود. هنگام نصب پارکت لمینت به زیرسازی و چسب نیاز نداریم و از طریق کلیک هایی که در دور تا دور پارکت وجود دارد به هم متصل میشوند.

سرامیک بهتر است یا کفپوش پی وی سی

اگر میخواهید بدانید سرامیک بهتر است یا کفپوش پی وی سی باید در مورد هر کدام اطلاعات دقیق تری کسب کنیم. پی وی سی نوع خاصی از کفپوش های موجود در بازار است که از پلاستیک پی وی سی تهیه میشود. سرامیک ها از جنس متریال متفاوتی هستند و نحوه نصب آنها نیز باهم تفاوت دارد. طول عمر این دو محصول بستگی به کیفیت و نحوه مراقبت از آنها دارد. سرامیک ها به دلیل متریال مقاوم، در برابر ضربه، فشار و خط و خش مقاومت و طول عمر بیشتری نسبت به کفپوش های پی وی سی دارند. پی وی سی به دلیل اینکه در کمترین زمان و با سهولت بسیار زیادی قابل نصب است، میتواند برای اجرا در ساختمان های بزرگ ایده آل باشد. اجرای سرامیک و نصب آن قطعا به زمان بیشتری نیاز دارد. اگر بخواهیم درباره قیمت سرامیک و کفپوش پی وی سی صحبت کنیم، قطعا کفپوش پی وی سی محبوبیت بیشتری در ذهن شما پیدا خواهد کرد. ماده اولیه ای که در تهیه این محصول استفاده میشود، مناسب تر از متریال سرامیک است. این موضوع باعث شده کسانی که به دنبال خرید کفپوش با قیمت مناسب هستند، به پی وی سی روی بیاورند.

پارکت بهتر است یا سرامیک؟

در پاسخ این سوال به طور قطعی نمیتوان گفت کدام یک بهتر است. پارکت لمینت و سرامیک هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. این دو متریال در محیط های مختلف مسکونی، اداری و تجاری کاربرد دارند که با توجه به سبک دکوراسیون و محیط مورد نظر یکی را انتخاب میکنیم. برای مثال استفاده از سرامیک در اتاق خواب و اتاق کودک به دلیل سطح سخت و محکمی که دارد، مناسب نیست و بهتر است از پارکت لمینت استفاده شود. لمینت ها به دلیل اینکه از مشتقات چوب تهیه شدند ظاهر گرم و صمیمی تری به محیط میبخشند. یکی دیگر از مزیت های پارکت این است که به راحتی با دکوراسیون داخلی هماهنگ میشود. استفاده از پارکت چه در محیط های سنتی و چه در مکان های مدرن، فضا را زیباتر میکند. لطافت و نرمی پارکت، حس خوبی را هنگام قدم زدن به آدم القا میکند که طبیعی بودن کفپوش هم در القای این حس خوب دخیل است. با وجود این مزیا، معایبی نیز دارد که برای مثال مقاومت پارکت دربرابر آب کمتر از سرامیک است و هنگامی که آب روی کفپوش بریزد باید سریعا آن را تمیز کرد.

پارکت لمینت یا سرامیک

پارکت لمینت و سرامیک

قیمت پارکت لمینت و سرامیک

سرامیک و پارکت لمینت از متداول ترین کفپوش ها هستند که عموم مردم برای پوشش کف ساختمان از آنها استفاده میکنند. این دو کفپوش دارای قیمت های متفاوتی هستند. پارکت لمینت به صورت لایه ای از مواد مختلفی تهیه میشود. به گونه ای که مغزی آنها از جنس براده های چوبی و سایر لایه ها از مواد غیر چوبی است. لایه سطحی آن دارای یک طرح و نقش چوبی، مانند تنه درختان است و این امر باعث میشود که لحاظ ظاهری تفاوتی با پارکت چوبی نداشته باشد. قیمت لمینت در مقایسه با سنگ، سرامیک و پارکت چوبی بسیار کمتر است. شما میتوانید با کیفیت ترین و مناسب ترین پارکت لمینت ها را از ما تهیه کنید. برای ارتباط با کارشناسان ما از قسمت سفارش پارکت لمینت اقدام کنید و از مشاوره ی رایگان ما بهره مند شوید.

 

برای گرمایش از کف ، پارکت بهتر است یا سرامیک؟

انواع سرامیک و سنگ های ساختمانی، حرارت را به خوبی به محیط اطراف منتقل میکنند. ضخامت برخی از سنگ ها میتواند باعث کاهش این انتقال گرما از کف به محیط شود. به همین دلیل استفاده از سنگ های ضخیم بر روی سیستم گرمایش از کف توصیه نمیشود. چوب و پارکت جزو بهترین پوشش ها برای گرمایش از کف هستند اما توجه داشته باشید که هر پارکتی برای این کار مناسب نیست.